tuvalisa

Alla inlägg under februari 2010

Av tuvalisa - 28 februari 2010 18:49

Jag var på bio i kväll också och såg Shutter Island med Leonardo DiCapro i huvudrollen. Det var en väldigt spännande film, en riktig nagelbitare! Filmen utspelar sig på 50-talet när två federala agenter kommer till Shutter Island för att utreda ett försvinnande av en farlig mentalpatient. På ön finns ett beryktat mentalsjukhus med våldsbenägna patienter. Agenterna, vilken den ena spelas av Leonardi, får reda på att hemska saker utspelar sig på mentalsjukhuset och förstår att de genom sin upptäckt själva är i fara. Leonardi har en del egen ångest och rädslor efter ett trauma som han kämpar med dessutom. Filmen är otroligt snyggt filmad med alla rysliga mentalsjukhusgångar i det gamla sjukhuset som ligger vid branta klippor som stupar ned mot havet. Naturligtvis så utbryter en storm också vilket får stämningen att bli  ännu mer spöklik.  Leonardo DiCaprios rolltolkning av en plågad polis är fantastiskt, han har nästan gått över från sitt pojkaktiga utseende till att se ut som en man (men bara nästan...) Han är i alla fall en fantastisk skådespelare! Filmen rekommenderas! 


  

Av tuvalisa - 27 februari 2010 21:05

Här kommer mina kommentarer om kvällens melodifestival, håll till godo! Anna Bergendahl sjöng en mycket bra låt, men jag är inte så förtjust i hennes röst som är väldigt speciell på ett sätt som jag inte gillar......Men, det är väl låten som väger tyngst i sådana här sammanhang? Pernilla är så snygg och proffsig, men låten var inte lika bra, det är nog därför som hon bara kom till andra chansen. Peter Jöback sjunger otroligt och han är så charmig (även fast jag hade en del synpunkter på hans kläder ikväll..). Bra att han gick vidare till Globen även fast låten är mer musikal än schlager. Övriga melodier var riktiga bottennapp ikväll! Måns Zelmerlöf är riktigt duktig som programledare och har potential att bli en ny Björn Skifs som är en artist med bredd. 

Av tuvalisa - 27 februari 2010 20:41

Var på  bio i kväll, såg It´s complicated med Maryl Streep. En riktigt feel good film! Maryl Streep var som vanligt fantastisk vacker och en underbar skådespelare. Det är så härligt att se att en Hollywood stjärna som låter sig åldras naturligt och inte är alldeles stel i ansiktet efter botoxinjektioner. Filmen handlar om ett par som har varit skilda i 10 år. De skildes för att mannnen var otrogen. När deras son ska ta examen träffas de igen och får ett förhållande, och exhustrun blir nu älskarinnan. Den är charmig och rolig. Jag går ifrån bion med en härlig känsla inombords.


   Älskarinna till exmaken.......

Av tuvalisa - 26 februari 2010 23:44

har precis kommit hem från Clarion där jag och 400 andra singlar har tillbringat timmar med att pimpla drinkar, prata och dansa. Det var mest kul att prata med min kompis Sonja, det var länge sedan jag träffade henne så vi hade så mycket att ta igen.  För övrigt så gick det ungefär 10 tjejer på en kille! Var finns alla singelkillar??? Det kändes rätt så stelt faktiskt,  alla stod i små grupper och samtalade bara med dem man redan kände. Jag och Sonja var inte bättre precis vi gick ju inte direkt runt och minglade heller......Nej, nu känns det rätt skönt att veta att jag ska träffa U i början av nästa vecka! Kram och godnatt på er!

Av tuvalisa - 26 februari 2010 11:23

Nu förstår jag hur det känns med personliga påhopp från folk man inte känner. Fick en väldigt elak kommentar igår som jag raderade av rent obehag. Men, i stort sett stod det att jag var en ful kärring som hade både taskig musik- och klädsmak.....det kändes inte kul!  Naturligtvis var det från en kille, inte bra för min självkänsla....Alla andra kommentarer som jag har fått har varit trevliga, peppande eller bara vanliga diskussionsinlägg. Jag har hört talas om flera kända personer som har varit tvungna att stänga ned sina bloggar eftersom de inte har orkat med alla personangrepp. Annars tycker jag överlag att det verkar vara trevliga människor här på bloggplatsen, men naturligtvis finns det undantag. 

Av tuvalisa - 26 februari 2010 08:55

Efter att jag anmält ComHem till konsumentombudsmannen för att de bundit upp mig på TV-tjänsten "Large" i ett år utan att jag var medveten om detta backade Comhem och löste upp mig från bindningstiden. Det hela började med ett säljsamtal från Comhem där de erbjöd TV-paketet "Large" för endast 99 kronor i månaden under en period på tre månader. Kruxet var att man under den 3-månaders perioden måste avboka sig för tjänsten.... om man inte gjorde det blev man uppbunden på ett helt år för 299 kr i månaden, vilket jag hade missat. Bra att veta att det enligt KO är olagligt att göra så, man måste ha skrivit under ett avtal eller ha lämnat ett medgivande som finns inspelat på band. Eftersom inget av dessa alternativ fanns så var ComHem tvungna att lösa upp min bindningstid. Nu har vi ett litet mer normalt TV-paket med 14 kanaler för 149 kr i månaden, fullt tillräckligt! Skönt att få rätt........  

Av tuvalisa - 26 februari 2010 08:10

idag när vi var på väg att klä på oss för att gå iväg till skolan så bröt Elin ihop. Hon är förkyld, men har ingen feber så jag tänkte att det nog funkar att gå till skolan. Men, när hon grät och klagade över ont i nacken och i huvudet så kändes det inte läge att fortsätta att klä på oss. Själv har jag också ont i halsen och känner mig risig om jag ska vara ärlig. Jag som hade bokat en tid hos min sjukgymnast idag där jag får akupunktur för min onda nacke......men, men, nu får det bli en mysdag istället med film och böcker! Jag hoppas att vi inte blir riktigt sjuka lagom till sportlovet!

Av tuvalisa - 25 februari 2010 21:40

på  Clarion Hotel i Stockholm (vid skanstull) för 400 singlar - ännu en kul aktivitet som ordnas via shake. ( www.shakemyworld.com ) Dit ska jag och en kompis gå. Clarion kommer att  rama in hela matsalen i en skön After Work stämning, exklusivt för Shake My World. Två fullmatade barer, sköna soffor, mingelbord, hundratals singlar och kvällskymningen mot Globen lovar de att vi ska få njuta av, inte illa, eller hur? Kanske finns det en och annan trevlig man där också? Återkommer med rapport i morgon kväll. 


   En drink efter jobbet är väl aldrig fel?



Ovido - Quiz & Flashcards