tuvalisa

Alla inlägg under januari 2010

Av tuvalisa - 31 januari 2010 17:35

I morgon är det dags för sista dejten den här gången med U innan han åker tillbaka till Skåne igen. Vi har bestämt oss för att se Up in the air med George Clooney. Eller rättare sagt U bestämde det. Jag tror att han identifierar sig med en man som tillbringar större delen av sitt liv på resande fot.....jag har egentligen inte varit så sugen på att se den filmen, men tycker det är okey så länge man har George Clooney att titta på   

Av tuvalisa - 31 januari 2010 00:50

Har nyligen kommit hem från min date. Vi åt först middag på Stockholms fisk och sedan var det besök i isbaren på Nordic sea. Häftigt och exotiskt kändes det. Baren är sponsrad av Absolut vodka så det fanns bara olika vodkadrinkar att välja mellan. Dessa dracks ur isglas, en ganska så härligt känsla. Tyvärr, fick jag ont i magen någonstans under middagen och det förvärrades i baren. Försökte förtränga detta och bara ha kul, men det var ganska svårt.....vet inte om jag har fått magkatarr eller om det är någon magbakterie? Dessa smärtor i magen har kommit då och då ända sedan i onsdags kväll, inte kul! Trots detta så hamnade vi på hans hotellrum där vi länsade minibaren och sedan var det lördagsmys för hela slanten! Lite svårt att slappna av dock med magkramper som envisades med hugga till i mellanåt. Till slut kände jag att jag ville åka hem och lägga en vetekudde på magen och bara ligga helt stilla. Därav bloggandet nu, jag är alltså hemma igen och värmer en vetekudde i micron som snart kommer att hamna på min värkande mage. Vad jag känner för min dejt? Ingen aning faktiskt, trevlig gentleman som är kul att träffa då och då men kär? Vi får se vad som händer. I morgon kväll ska vi i alla fall träffas igen innan han åker vidare till Helsingors, det känns bra.    Isdrink  Jag i  isbaren


   Häftigt islandskap  

Av tuvalisa - 30 januari 2010 18:19

så här glad är jag med lite glitter och glamour - kläder inför kvällen.


  

Av tuvalisa - 30 januari 2010 17:16

Här tolkar Elin sju år Michal Jacksons Triller. Galen unge man har, man ser att hon mer och mer förvandlas till ett monster!

Av tuvalisa - 30 januari 2010 15:43

Vilken sagovärld! Jag och Lina skippade skridskoåkningen och gick en promenad istället i Liljanskogen. Solen lyste, snön låg i stora drivor och var kritvit. Kändes magiskt! Om några timmar är det dejting som gäller. Middag och drink i isbaren! Lite nervöst!    Lina i sagoskogen     och så mamma förstås! 

Av tuvalisa - 30 januari 2010 09:46

Jag blev  nyfiken på Sveriges mest välbesökta blogg och gick in och kollade Blondinbellas (Isabellas Löwengrip) blogg. Hade förväntat mig något trist där hon bara fotade sig själv i olika outfits....men, blev positivt överraskad! Det var lite mer än så, hon skriver en del om sig själv, om sina känslor och funderingar. Tänk att hon driver ett stort företag via denna blogg! Hon är inte gammal, typ runt 18 år eller något sådant! Duktigt! Tänk att få sådär 198 kommenterar varje dag!! Spännande!


Idag ska jag och LIna, min vuxna dotter åka skridskor på Östermalms IP. Det är första gången jag ska ut på isen efter att jag skadade armbågen när jag åkte sist (har fortfarande ont), känns lite läskigt, men det är bara att ta tjuren vid hornen! Just nu visar termometern på - 14 grader så det gäller att klä sig varmt! 


Här är ett stycke från Blondinbellas blogg som jag tycker är tankvärt och kan känna igen mig mycket i:


"Ikväll när jag ska gå ut så har jag två alternativ. Antingen väljer jag att fokusera på min hy hela tiden, om sminket ligger kvar så att det döljs, eller så väljer jag att strunta i det och fokusera på att ha kul, dansa och umgås med mina vänner. Det är ett val som vi själva väljer, spendera därför inte tid på dålig energi!  Så på med självförtroendet och börja dejta och känn dig vacker oavsett om du har dålig hy"!

Av tuvalisa - 29 januari 2010 22:06

Såg filmen först idag. När den gick på bio så hade jag precis läst boken och ville därför inte se filmen så kort tid efteråt. Filmen var verkligen otäck! Här sitter jag ensam hemma efter att ha sett alla hemska bilder från de sadistiska kvinnomorden, usch! Nu måste jag få tankarna på annat innan jag kryper ned i sängen. Jag får väl börja med mitt ältande nu igen...hur var det nu? Just det, på första plats: sälja lägenheten först eller köpa en ny lägenhet först? Men, innan jag lägger ned tankarna på filmen måste jag bara säga att filmen var bra, inte riktigt lika bra som boken förstås, men ändå riktigt bra! Härligt att se Lisbeth Salmander ge igen ordentligt efter att  hennes förmyndare våldtagit henne, även fast det var lite över gränsen! Nu måste jag hyra de andra två filmerna i serien också. I morgon blir det date på Isbaren    

Av tuvalisa - 29 januari 2010 17:58

Kanske en ny programidé? Nu är jag inne i "sälja - bostads-fasen"  . Det innebär ett antal möten med olika mäklare för att se vem som inger bäst förtroende...om man nu kan känna det för en mäklare fullt ut? Jag har haft två möten. Det första med en supersnygg, charmig och trevlig ung kille......hela mötet kändes bara flörtigt och jag visste inte riktigt var jag skulle titta när han förklarade alla säljprocedurer. Att titta in i hans blå kändes nästan omöjligt.....nästa möte var med den klassiska säljartypen - fast han kändes lite mer som en bilförsäljare än som en mäklare. Han tassade runt i lägenheten och svarade inte tydligt på någon fråga utan ville återkomma om allt - han går bort! I nästa vecka kommer en mäklare som bara kommunicerar via mail - de andra har ringt direkt när jag har visat intresse. Sedan ska jag förstås för jämställdhetens skull träffa en kvinna också- när hon nu behagar att ringa tillbaka till mig och boka tid. Håhåjaa....det första steget: val av mäklare, kommer att vara avklarat under nästa vecka. Jag har redan nu börjat fantisera om olika drömlägenheter.  På tisdag är det bankbesök, då kanske drömmarna måste bli mer realistiska?


   Kan man hitta en lägenhet med en sådan här altan på Södermalm?

Ovido - Quiz & Flashcards