tuvalisa

Alla inlägg under januari 2010

Av tuvalisa - 16 januari 2010 00:30

Min date som jag har på söndag visade sig vara mycket mer spännande än vad jag trodde! Han ringde idag och sa att han hade bokat biljetter på hyllningskonserten för Queen på Rival och undrade ifall jag var intresserad av att se den och att äta middag efteråt. Vad säger man? Jag sa naturligtvis att det lät jättetrevlig! Blev hur glad som helst hade bara väntat mig en promenad och fika. Han har verkligen ansträngt sig för att skapa en trevlig kväll. Det känns kul! Ikväll har jag varit på möte i min bokcirkel som jag drog igång i höstas. Det var vårt andra möte och det blev supertrevligt! Vi äter gott, dricker en massa vin och diskuterar boken som vi har läst - kul! Den här gången hade vi läst: Bedragen av Katerina Janouch. Vi hade en del kritik mot boken - rätt spännande historia men inte tillräckligt bra skriven för att påverka oss djupare. Däremot ledde oss boken in på mer spännande spår i vårt eget privata liv. Oj, vad mycket vin jag har druckit! Hick...

Av tuvalisa - 14 januari 2010 20:57


Det är katastrofläge på Haiti just nu efter den stora jordbävningen! Min dotter jobbar på Läkare utan gränser här i Sverige. De jobbar dygnet runt för att snabbt utöka sina hjälpinsatser på Haiti. Jag är stolt över att min dotter jobbar där, de gör verkligen ett kanonbra jobb! Om man vill kan man stötta deras verksamhet direkt från mobilen. Via SMS kan man skänka enstaka gåvor eller bli mobilsupporter och skänka 30 kr i månaden. Inte mycket, men många bäckar små... Själv tycker jag att det var en jättebra grej och är numera månadsgivare via mobilen. Det känns bra att göra något även fast det bara är en liten sak!  Gå till länkar i menyn så kan du klicka dig in på läkare utan gränsers hemsida.  

Av tuvalisa - 14 januari 2010 09:49

jag kan tipsa om  www.shakemyworld.com En jättebra site om man vill träffa nya vänner och kanske också en ny partner? Alla medlemmarna lägger själva upp aktiviteter som andra anmäler sig till. Jag bor i Stockholm så här finns det mycket man kan anmäla sig till varje dag om man har lust, men aktiviteter finns mer eller mindre i hela Sverige. Allt från att ta en promenad med en fika till jättestora singeldiscon och resor. Jag har varit med i ett halvt år nu och fått två jättehärliga killkompisar via detta och har dejtat någon gång också. Jag gillar kulturella aktiviteter och har själv ordnat en del sådana, som tex visning på Stockholms operan. Den blev jättelyckad! Gå in och kolla på sidan (se länkar) om du vill utöka ditt nätverk.

   En jättebra site!

Av tuvalisa - 13 januari 2010 21:53

Jag och min "date" ska ses nu på söndag! Ikväll fick jag det första messet från honom med lite flirtigt ton! Så här skrev han:" Det ska bli kul att ses. Länge sedan jag såg fram emot en Stockholmsresa som nu   " Lilla jag blev naturligtvis glad och nästan nervös redan. - Vi har ju trots allt bara träffats på festen på nyårsafton och sedan en frukost lördagen efter.....Hoppas bara jag hinner bli frisk innan söndag, hostar och hostar......bläh!


Nu till något helt annat, jag har ett tips på en fantastisk ansiktskräm från Lumene (för dig som börjar tänka på rynkor) som nu säljs för halva priset på Åhléns och Kicks eftersom förpackningen ska ändras. Den kostar för närvarande 149 kr (ordinarie pris 298 kr)- Jag har använt både dagkrämen och nattkrämen i ca en vecka nu och märker verkligen skillnad på min hy som ser fräschare och slätare ut. 


  

En askungekräm på riktigt?

Av tuvalisa - 12 januari 2010 21:47

Måste bara slå ett slag för Stadsmissionens butik på Hantverkargatan. Där kan man göra fynd, både märkeskläder och retro trängs på hyllorna. Kläderna är rena, snygga och billiga. Dessutom så gör man en god gärning om man handlar där, dels så återanvänds kläderna och dels så går pengarna till Stadsmissionens verksamhet för de hemlösa. Kan det bli bättre? Idag köpte jag en Byoung jacka varm, skön och helt oanvänd för 300 kr! 


   Helt Ny jacka från Stadsmissionen - endast 300 kr!

Av tuvalisa - 12 januari 2010 19:24

Vilket vrak jag är idag! Vaknade kl fyra i natt och hade ont i nacken och i min skadade arm. Kunde inte somna om eftersom jag dessutom har fått en jobbig rethosta efter förkylningen. Suttit på planeringsmöte hela dagen på jobbet, hostat, gäspat och varit allmänt seg i huvudet. Min chef tittade då och då på mig och såg fundersam ut. Jag försökte skämta och säga att jag hade haft en aktiv natt och därför är lite trött. Skämtet uppskattades inte så jag började om med en tröttsam förklaring om hur jag vaknade därför att... ja, se ovan. Inte min bästa dag precis.  


Blev bjuden på en fyrtio-års fest idag. Det är en kille som jag bara har träffat några gånger förut och då tillsammans med andra vänner. Han har gjort ett mycket ovanligt upplägg för sin fest. Han har bjudit ca 100 personer och de 50 första som anmäler sig bjuder han på middag, övriga får komma på efterinsläpp till disco! Jag blev väldigt osäker om hur jag ska göra.  Egentligen så vill jag gå på middagen och snabbt anmäla mig så att jag är säker på att få plats, men det känns väldigt genant att kasta sig över en middagsplats eftersom jag knappt känner honom..... å, andra sidan så har han ju valt att bjuda mig och skapat detta upplägg.... svårt, vad ska jag göra? Måste fundra lite.....

Av tuvalisa - 11 januari 2010 19:46

I min nacke, vad är det här? Jag har ju gjort Yoga igår! Ska det verkligen bli så här då??? Eller var det kanske den där konstiga rörelsen då man sittande på golvet vrider högra armen och huvudet så långt som det är möjligt bakåt till höger samtidigt som man tar vänster arm  bakom ryggen och försöker möta den högra armen alltså bakom ryggen....förstod du ? Nej, kanske inte, men ont gjorde det i alla fall i nacken av övningen, kanske var vridningen en aning överdriven? 


   Ser så enkelt ut ......




Av tuvalisa - 11 januari 2010 18:47

I morgon är det dags och väga sig igen på Viktväktarna och med tanke på helgens jättebrunch på Djurgårdsbrunn så var det få kalorier som gällde till middag idag. Här kommer recepten på det jag åt:


Bakad potatis med kesoröra 

Baka en potatis (går bra att göra i micron, tar bara ca 10 min). Ät den varma potatisen tillsammans med den kalla fyllningen nedan: 

Fyllning:

Keso 200 g

4 skivor kalkon eller skinka   

1 äpple

En halv rödlök

salt och peppar


Ät och njut!


Till efterrätt tog jag en fruktsallad, med hallon, melon och mango blandat med Keso smaksatt med vanilj och päron. Supergott och nyttigt!  


Ovido - Quiz & Flashcards