tuvalisa

Alla inlägg under april 2010

Av tuvalisa - 30 april 2010 23:05

Ännu ett år har jag tillsammans med Elin och några vänner stått och trängts på Riddarholmen i ett försök att se elden, och ännu ett år så såg vi bara lite rök på himlen. Jag fattar inte varför vi varje år envisas med att gå dit, det är verkligen inte kul. I år regnade det dessutom och eftersom ingen av oss hade paraplyer så blev vi rätt blöta och frusna.......Jag fick tråkigt nog ett godisåterfall igen och åt tills jag mådde illa! Jag hade köpt hem en hel del godis till "barnen" och så gjorde jag min favorittårta: marängbottnar, hallon och grädde. En liten bit hade jag tänkt att ta, men det gick ju som vanligt inte, det blev tårt- och godisfrossa för hela slanten! Usch, nu mår jag verkligen inte bra!


I tisdags hade jag lite SMS- kontakt med U. Han avslutade sitt SMS med vi hörs snart! I min värld betydde det att han tänkte ringa mig om några timmar alltså till kvällen samma dag, men i U:s värld betyder det, ja, vad det egentligen betyder vet jag inte, men nu är det två och en halv dag sedan och jag har fortfarande inte hört något.... jag ska inte höra av mig den här gången, är så trött på att det är mest jag som driver detta. Jag känner mig lite arg på honom, jag har ju förklarat flera gånger att jag vill att vi hörs mer under perioderna då vi inte kan ses, hur svårt kan det vara att lyfta luren och ringa? Har bestämt mig för att försöka strunta i honom och se mig om efter andra ev. intressanta objekt.....Tråkigt känns det i alla fall, eftersom jag känner mig ganska kär i honom.....

   Lite kul tyckte i alla fall Elin att det var att gå i fackeltåget från Gamla Stan till Riddarholmen.


Av tuvalisa - 29 april 2010 19:14

Är det inte det vi kvinnor alltid har vetat, att män inte kan tänka klart när de har en vacker kvinna framför sig! Då dominerar en annan kroppsdel hos dem och konsekvenstänkandet är bortkopplat. Idag skriver Aftonbladet att detta faktum är vetenskapligt bevisat   Minnesförmågan hos män har testats efter de har haft ett kort samtal med en attraktiv kvinna, de presterar då sämre än innan de träffade kvinnan..... forskarna drog slutsatsen att männen genom att försöka imponera på en kvinna blir utmattade vilket gör att det inte finns någon kraft kvar att lösa andra uppgifter strax efteråt.....Vi kvinnor påverkas inte alls på samma sätt, så klart! När samma experiment gjorde på kvinnor visade det sig att de inte alls påverkades, de presterade lika bra före och efter samtalat med en snygg man...håhåjaja, det verkar inte vara lätt att vara man och att behöva hålla på och försöka imponera på vartenda snygg kvinna! Vi får hålla våra beslutsfattare borta från snygga kvinnor när det ska fatta kritiska beslut, annars vet man aldrig vad som händer! Ännu bättre är att vi får fler kvinnor i ledande ställning, eftersom vi verkar lättare att hålla huvudet kallt!


På blå elefant hittar du massor av roliga, annorlunda leksaker och inredning till barn!

Av tuvalisa - 28 april 2010 19:53

Var på ett Ashtanga yogapass för någon dag sedan. Det var supertufft! Stor skillnad mot den mjukare Hata Yogan. Dels gör man rörelserna mycket fortare i Ashtanga och dels utmanar man kroppen ännu mer i svåra ställningar. Man jobbar också mycket med andningen och försöker få ned den i halsen på ett sätt som gör att andningen låter väsande och högt. Det störde jag mig på och blev irriterad över alla snarkningar och väsande ljud i rummet......det var svårt att koppla bort det. Jag fick ont i  korsryggen och nacken under och efter yogan. Dessutom fick jag en otrolig huvudvärk nästan som migrän på kvällen. Jag gissar att det var en hel del spänningar som släppte! Men den här Yogaformen kändes för ansträngande för mig! Däremot ska jag försöka göra Yoga lite oftare men då den lite mildare formen. Jag tror att yoga i längden är helande för smärtande muskler. 


   Ashtanga yoga - avancerad position......



Av tuvalisa - 25 april 2010 20:42

Var på stadsteatern i kväll, jag tror jag får byta namn på min blogg till kulturtanten....  det har blivit en del film, teater och utställningar i  år. Jag såg "kontrakt med Gud" som handlar om ett par där mannen vill skiljas efter 17 år. Precis när han berättar det för sin fru och när de hysteriskt bråkar om detta får de ett telefonsamtal från sjukhuset. Den 16-åriga dottern har råkat ut för en bilolycka och svävar mellan liv och död. Pappan ber till Gud och lovar att offra allt bara dottern överlever. Ola Rapace spelar pappan och han är fantastisk som vanligt! Jag satt på andra bänkraden så jag kunde kolla in honom ordentligt, han är verkligen fascinerande. De andra skådespelarna var också mycket duktiga och dialogen är bra och spännande. Den var kort för att vara en teater ca 1.5 timme, men då var det inga scenbyten och de spelar intensivt hela tiden, mycket bra!


  

Av tuvalisa - 24 april 2010 22:32

Nu är det officiellt, kärleken är över mellan Madeleine och Jonas. Vad skönt det måste kännas för dem att de inte behöver låtsats längre! Nu kan de leva sitt liv som vanligt fast på skilda håll. Även kungahuset börjar bli modernt och kan bryta förlovningar som vanligt folk gör lite titt som tätt.....själv har jag faktiskt brutit två stycken, men så blev jag aldrig gift heller.   


Här precis sett sista delen av Millenium, den är så bra! Jag skulle behöva lite mer Lisbeth Salander - tåga i mig, vilken tuff tjej!


Av tuvalisa - 24 april 2010 17:37

och här sitter jag inomhus....jag målar möbler. Köksmöblerna och en sekretär blir vita och fina! Till min förvåning tycker jag att det är kul! Nu har jag bara det sista lagret kvar att måla och jag saknar målandet och tittar mig runt i lägenheten om det verkligen inte finns något mer att måla medan jag väntar på att färgen ska torka .....konstigt förut så har jag verkligen undvikit att måla för jag tyckte det var supertrist, tänk vad man kan förändra sig! 

Av tuvalisa - 23 april 2010 22:17

Var på bio ikväll. Om det är någon som tycker att jag är ofta på bio så stämmer det....jag går ca 2 - 3 ggr i månaden. Dels så tycker jag att det är fantastiskt underhållning att se film på bio och dels så bor jag fem minuter från biopalatset. Jag såg Änglavakt i kväll. Filmen var sådär......lite otäckt eftersom det handlade om en pojke som blev allvarligt sjuk och höll på att dö, pojken i filmen var lika gammal som Elin därför är det lätt att leva sig in i hur föräldrarna känner sig. När hoppet verkar vara ute så kommer en man in i deras liv och vill hjälpa dem. Budskapet i filmen är egentligen att vi bara måste älska varandra så löser sig allt! Kärleken övervinner allt alltså. Isabella Scorupco och Michael Nyqvist har noll kemi mellan sig så deras kärleksrelation blir inte trovärdig tyvärr.

Av tuvalisa - 22 april 2010 22:34

Precis när jag gett upp U och var helt övertygad om att vi inte skulle ses igen eftersom jag inte hade hört ett ljud från honom (förutom ett kort svar på mitt SMS) på över en vecka så ringer han och frågar ifall jag har möjlighet att träffa honom på måndag när han kommer till Stockholm igen....när han ringde satt jag framför datorn och skulle precis logga in på någon dejtingsite för att lägga in min profil.....nästan som om han har ett sjätte sinne. Vi har helt enkelt inte samma syn på hur ofta man bör höras om man ska försöka upprätthålla någon form av kontakt mellan gångerna man ses. Jag får ta upp det med honom när vi ses på måndag, för det här känns inte kul...... 

Ovido - Quiz & Flashcards