tuvalisa

Alla inlägg under december 2009

Av tuvalisa - 30 december 2009 16:40

Aj, aj, aj att det kan göra så helvetiskt ont att ramla på isen och slå sig! Igår var jag, Elin, min kompis Annie med hennes dotter på Östermalms IP för att åka skridskor. Glad i hågen bestämde jag mig för att slipa skridskorna, vilket jag aldrig gjort tidigare (det är säkert 15 år sedan jag köpte dem). Nu kommer det att gå mycket bättre sa "sliparfarbrorn" efter han fixat skridskorna. Ute på isen kände jag mig som Bambi på hal is! Det var svårt att ha vassa, hala skridskor när jag har vant mig vid mina oslipade, slöa! Jag åkte runt några varv sedan besämde jag mig för att stanna vid Annie som höll på att snöra på sin dotters kängor. Hjälp, det gick inte att stanna, jag fick trixa mig åt sidan för att inte köra på Annie vilket innebar att jag tappade balansen och dunsade i isen och tog emot mig och hela min "all time high vikt" på armbågen, aj, aj, aj!!!!Jag vitnade och mådde illa om vartannat, trodde först att jag hade brutit armen. Akuten nästa, som tur var, så var det inte någon fraktur, utan armbågen hade "bara" fått sig en rejäl smäll! Nu har jag svårt att böja armen mot kroppen vilket innebär att jag får problem med det mesta såsom att att äta, borsta håret och för att inte tala om att försöka sminka mig! Eftersom jag inte gärna går ut osminkad så testade jag att sminka mig med vänster hand, det blev inte särskilt snyggt, såg mest kladdigt ut.  Hur ska det nu gå med på den tjusiga nyårssupén med flirtningen, när jag sitter där rufsig i håret, osminkad och försöker slafsa i mig maten med vänster hand?

Av tuvalisa - 28 december 2009 23:09

Kunde inte ha den största storleken på Lindex. Nu är det verkligen slut med godiset och alla mackor (snyft). Det är hårda tag som gäller nu, jag vill inte förvandlas till en mycket fet kvinna (det räcker så bra att vara mullig). Ja, ja på nyårsafton får jag synda, men sen........det blir viktväktarna igen!


Tur att jag har min älskade unge annars hade jag deppat ihop och känt mig helt värdelös. Igår sa hon till mig: jag älskar dig mamma och hade du inte varit min mamma så skulle jag ha varit ditt största fan! Hur gullig var inte det?


Nu är det bara några dagar kvar till nyårsafton, hinner jag gå ned något kg tills dess? Förmodligen inte, jag får helt enkelt köpa en sådan där byxa som håller in mage och rumpan, så att jag kan ha min fina klänning med paljetter!


MIn dator verkar ha tröttnat....allt tar hundra år och den bara snurrar och snurrar. Jag hatar Vista systemet! Har hört att nu säljs datoret med operativsystemet Windows 7 det går mycket snabbare. Funderar på att ta av mina sparpengar som jag skulle ha till att renovera lägenheten och istället köpa en juste dator. Är det någon som vet vad man ska köpa för sort för max 10.000 kronor?

Det måste vara en bärbar dator.


Nu ska jag krypa ned i sängen och drömma om mitt nya smala liv.

Av tuvalisa - 26 december 2009 22:18

Är det bara jag som är blassé eller har det verkligen blivit färre kläder som reas ut nu än tidigare? Gick runt i ringen och i skrapan och upplevde att det mesta fortfarande var till ordinarie pris, trist! Hursomhelst så köpte jag i alla fall en jacka på MQ för halva priset, det kändes bra, nästan som om jag har sparat pengar!


Allt julgodis är nu slut och uppätet, skönt, nu kan jag inte stoppa i mig mera sötsaker, fast jag är sugen. Mitt sockerbehov är skyhögt nu efter allt snaskande, det tar nog några veckor innan begäret stillas. Jag har varit där förr, och det är verkligen svårast de första dagarna att inte äta något godis. Nej, föresten, nu kom jag på att jag fortfarande har pepparkakor med glasyr och nonstop på, nåja, de är nästan slut de också, en liten pepparkaka gör kan ju verkligen inte göra till eller ifrån, eller hur?


Min dotter, Elin 7 år är sjuk. : (  I natt vaknade jag av att hon hade fruktansvärd hosta och lite svårt att andas, falsk krupp! Otäckt, men det gick över när jag öppnade fönstret och lät henne sitta uppe ett tag. I dag har hon varit väldigt trött, hostig och hes. Som tur var så kunde min andra dotter, Lina 28 år (ja, jag har 21 år mellan mina döttrar, coolt, eller hur?) vara barnvakt så jag kunde gå ut lite och trängas i mellandagsrean.


Nu är det bara fyra dagar kvar till nyårsafton och förhoppningsvis lite flörtande.....

Av tuvalisa - 25 december 2009 22:02

Nu har åter en jul kommit och gått och ännu en gång har jag stressat och sett fram emot julen men när den är över så känns det som om … var det här allt?


Vill inte ha något godis kvar längre, har tryckt i mig all knäck och en halv ask Alladin, usch nu mår jag illa och önskar verkligen att jag inte hade ätit all chokladen……


Hösten och vintern har varit väldigt fylld av god mat, vin och mycket godis, vilket har inneburit att alla jeansen är för små! Tur att det är modernt med leggings och tunikor. Ska gå ut i morgon på mellandagsrean och köpa nya kläder, men föresten är det kanske dumt? Det är ju viktväktarna som gäller efter nyår och då kommer alla nyinköpta kläder att bli för stora snart… 10 kg ska bort innan sommaren! Jag har gjort det förut så jag vet att det går, Detta tror jag är femte gången jag börjar på viktväktarna, jag är verkligen en “ständig medlem” som det hette förut när man nådde sin matchvikt. Hur som helst runt 80 kg har visat sig vara min smärtgräns (jag är 174 cm lång). När vågen börjar närma sig 80 står jag inte ut längre och anmäler mig till viktväktarna och sedan är det vägning och nyttig mat som gäller. På grund av mina nackproblem så är det svårt att träna hårt, men promenader och cykling ska det bli! Nu när jag ändå är inne på nästa år så är det ju det där med en man också… nu var det länge sedan, börjar verkligen längta till det där ni vet, pussas och kramas… Har anmält mig till en singelfest på schlagerbaren i år på nyårsafton som shakemyworld ordnar, kanske finns det någon där för mig? Jag och en kompis ska dit. Har sett att de flesta anmälda är mycket yngre än jag, men eftersom jag alltid för höra att jag ser så ung ut så kanske det inte gör så mycket? Återkommer med detaljer från nyårsafton senare…usch, usch jag mår verkligen illa efter all choklad, detta var sista gången jag proppar i mig choklad, i alla fall i år  : ) Tuvalisa


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards