tuvalisa

Direktlänk till inlägg 30 december 2009

det gör ont det gör ont.....

Av tuvalisa - 30 december 2009 16:40

Aj, aj, aj att det kan göra så helvetiskt ont att ramla på isen och slå sig! Igår var jag, Elin, min kompis Annie med hennes dotter på Östermalms IP för att åka skridskor. Glad i hågen bestämde jag mig för att slipa skridskorna, vilket jag aldrig gjort tidigare (det är säkert 15 år sedan jag köpte dem). Nu kommer det att gå mycket bättre sa "sliparfarbrorn" efter han fixat skridskorna. Ute på isen kände jag mig som Bambi på hal is! Det var svårt att ha vassa, hala skridskor när jag har vant mig vid mina oslipade, slöa! Jag åkte runt några varv sedan besämde jag mig för att stanna vid Annie som höll på att snöra på sin dotters kängor. Hjälp, det gick inte att stanna, jag fick trixa mig åt sidan för att inte köra på Annie vilket innebar att jag tappade balansen och dunsade i isen och tog emot mig och hela min "all time high vikt" på armbågen, aj, aj, aj!!!!Jag vitnade och mådde illa om vartannat, trodde först att jag hade brutit armen. Akuten nästa, som tur var, så var det inte någon fraktur, utan armbågen hade "bara" fått sig en rejäl smäll! Nu har jag svårt att böja armen mot kroppen vilket innebär att jag får problem med det mesta såsom att att äta, borsta håret och för att inte tala om att försöka sminka mig! Eftersom jag inte gärna går ut osminkad så testade jag att sminka mig med vänster hand, det blev inte särskilt snyggt, såg mest kladdigt ut.  Hur ska det nu gå med på den tjusiga nyårssupén med flirtningen, när jag sitter där rufsig i håret, osminkad och försöker slafsa i mig maten med vänster hand?

 
 
Putte

Putte

30 december 2009 16:59

ajaj jobbigt:(

http://putteisback.blogg.se

 
stina

stina" title="http://bloggagratis.se]stina[/url]" target="_blank">bloggagratis.se]stina[/url]

30 december 2009 17:26

Vilken bra blogg du har, jag återkommer! Ta väl hand om dig i nyår, själv har jag tänkt att ligga och sova under tiden det är fyverkerier, gillar inte smällare! Välkommen till min blogg och tills dess ett gott nytt år!

http://enenkelstina. bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tuvalisa

30 december 2009 21:40

Tack, jag kollar in din blogg stina! Önskar dig ett Gott Nytt år!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tuvalisa - 12 maj 2010 18:01

Jag börjar tycka att det känns lite kravfullt att blogga och kommer därför att ta en paus. Jag vill att det ska kännas roligt och inte som ett extrajobb! Återkommer när lusten kommer igen. Ha det så bra så länge! Kram, kram!   ...

Av tuvalisa - 10 maj 2010 19:59

I morgon kommer U upp och stannar bara till onsdag förmiddag. Vi går ut och äter middag på tisdag kväll sedan blir det en natt tillsammans innan vi måste skiljas åt igen. Därefter tar det två veckor tills vi ses. Hur står jag ut egentligen? På något ...

Av tuvalisa - 9 maj 2010 18:14


Nu har jag också sett Avatar, bättre sent än aldrig! Såg den i 3D, ser himla fånigt ut när alla i salongen sitter med sina svarta "solglasögon" i bästa popstjärnestil! Större delen av filmen är en datoranimation. Skådespelarprestationer har blivit un...

Av tuvalisa - 8 maj 2010 17:30

Nu har jag träffat en kille från Uppsala över en kopp kaffe. Det var inte trevligt!  Usch vad jobbigt det är när man efter en minut på dejten känner att det här går inte, ta mig härifrån....samtidigt som man vet att killen har rest från Uppsala för a...

Av tuvalisa - 8 maj 2010 08:52


Kärleken är inte blind, den är klarsynt, det är begäret som är blint! Vad tror ni om det? En klok väninna till mig upplyste mig om detta! Om så är fallet så är det kanske mest begär jag oftast lider av.....det låter inte lika bra som KÄRLEKEN m...

Ovido - Quiz & Flashcards