tuvalisa

Alla inlägg under januari 2010

Av tuvalisa - 24 januari 2010 19:09

Jag och Elin var på bio idag och såg "Det regnar köttbullar". Helt galen film! Hur kul som helst, både Elin och jag skrattade så att tårarna rann! Känner du något barn under 13 eller har egna, ta med dem och gå och se filmen, om inte, gå och se filmen själv!



   Härlig humor både för vuxna och för barn!  


Av tuvalisa - 23 januari 2010 22:58

Denna söta blus från Benetton köpte jag till Elin för endast 37 kr! Vilket fynd! Vit med rosa ränder och en fin liten volang. 


  

Av tuvalisa - 23 januari 2010 22:10

Oj, nu börjar deltagarna se lite slitna ut, man kan nästan känna hur deras hår och kläder luktar! Men, å andra sidan så är det väldigt slankande att vara med, kanske det vore något för mig?  Konstigt att de som bli utröstade får komma till en egen ö. Där får de ta det lugnt och vila upp sig. När ska de dyka upp igen, kanske kommer de och får vara med i någon sluttävling? Det måste kännas surt för de som har röstat ut dem att de fortfarande är kvar i tävlingen och har chans att vinna? Hursomhelst så tycker jag att deltagarna i årets Robinson är ett gäng ganska ointressanta människor, eller är det bara jag igen som har tröttnat på detta koncept också (som på Let´s dance) ? Men, ändå, hur kul är Sanna och Anders till exempel? Inte några som jag skulle vilja gå ut och dricka öl med precis......Nej, den som verkar vara en juste och bra människa är Mats som ställer upp och coachar andra när det behövs. 

Av tuvalisa - 23 januari 2010 09:01

Såg på Let´s Dance igår för första gången den här säsongen. Blev ganska besviken.....Hallå, ska det inte vara intressanta kändisar med i det programmet? Är det bara jag....eller var det inte nästan bara B-kändisar med (flera som jag inte ens känner igen)den här säsongen? Inte speciellt intressant, jag menar, vem  är intresserad av se Elin Klinga, Claudia Galle eller Rabih Jaber dansa (han ger dessutom faktiskt ett ganska arrogant intryck)? Eller är det så att jag helt enkelt har tröttnat på programmet? Bra i alla fall att alla intäkter från telefonröstningen gick till Haiti den här gången! Nu blir det helgfrukost (länge och mycket) och sedan bär det av med Elin till ridskolan. 


   Lördagsfrukost. Elin lite trött men får titta på barnTV under frukosten medan jag läser SVD. Ett sätt att umgås?

Av tuvalisa - 22 januari 2010 17:16

Nu har han åkt tillbaka till Skåne och jag tycker faktiskt det är ganska skönt! Det är inte så att jag inte tycker om honom men jag är helt slut efter den här veckan efter att ha umgåtts sent  både söndag och tisdag kväll och sedan upp tidigt på morgonen för att jobba. Allt vin som vi har hällt i oss har nog gjort sitt till! Hur orkar folk dejta, jobba och ta hand om barn samtidigt? Ikväll blir det myskväll med döttrarna framför Let´s Dance! Min fantastiska vuxna dotter tar lite paus från allt jobb på Läkare utan gränser och kommer hit på middag. De har verkligen jobbat nästan dygnet runt på kontoret i Stockholm för att få iväg resurser och samla in pengar till Haiti. Jag är så stolt!!!!!!

Av tuvalisa - 21 januari 2010 21:51

Jag blir galen! Min hy....ett kapitel för sig. Är det någon annan som också har både rynkor och finnar samtidigt, hallå jag är faktiskt i medelåldern, då ska man väl inte ha finnar! Stirrar avundsjuk på min kollega som har en persikohy utan like, hon har aldrig haft en prick eller utslag i hela sitt liv!  I och för sig har jag bara några stycken på hakan eller runt munnen som envisas att återkomma cirka en gång i månaden (gissa när) inget att bråka om kanske. Men, de kan bli riktigt rejäla och gula, inte fräscht! Jag har provat allt och då menar jag allt - men det finns inget som hjälper mot hormonella finnar. Som tur är så håller de sig borta i ca tre veckor innan de dyker upp igen. Håhåjaja........


Av tuvalisa - 21 januari 2010 18:15

Jag känner en fantastisk kvinna (Karin Nordlander) som har varit med om många svåra saker i sitt liv. Hon har bland annat blivit misshandlad i ett tidigare förhållande och fått  diagnosen MS för ett par år sedan. Ändå är hon nu en riktigt harmonisk och framgångsrik människa. Hennes koncept? Ja, det kan man läsa om i hennes bok som kom ut i höstas. Den heter "Drömliv" och är personligt skriven med mycket humor.  Karin har skrivit den tillsammans med Kajsa Ingemarsson. De berättar om hur man bland annat använder sin intitution för att hitta rätt väg i livet och genom detta må mycket bättre. Läs den, jag tycker att den är väldigt inspirerande! 


   Rolig och utvecklande!

Av tuvalisa - 20 januari 2010 22:29

Allt går att köpa på aktionssiten Tradera. Jag har blivit helt biten. Det har blivit lite av en sport att köpa bland annat märkeskläder billigt! Trixet är att inte lägga sitt bud förens det bara återstår ca 30 sekunder kvar av aktionen. Då hinner oftast ingen lägga ett nytt bud och jag vinner varan, det är en kick varje gång! Jag har köpt hela Elins ridutrustning samt hennes vinterkläder på Tradera för en tredjedel av priset. Själv har jag köpt en klänning från Desigual och mängder av andra kläder, från Esprit, Bondelid m,m. Gå in på www.tradera.com och testa. Konsumera bort din ångest, funkar varje gång!    


Oops! Jag som skulle lägga mig senast kl 22 idag....och nu är klockan redan 22.30, så natti, natti.

Ovido - Quiz & Flashcards