tuvalisa

Alla inlägg under januari 2010

Av tuvalisa - 28 januari 2010 17:48

i min mage, aj, aj! Vet inte vad som har hänt, det kör, värker och krampar!  Det som är Linas födelsedag idag och jag som skulle bjuda henne på Tre Indier i kväll! Känns inte bra, varken med att gå ut och äta eller med indisk mat. Tråkigt!  


Ältande just nu i storleksordning:

1. Vad är det som har hänt med magen, är det kräksjuka eller stress?

2. Hur ska jag göra med min lägenhet ska jag sälja först eller köpa först? Båda alternativen innehåller orosmoment.

3. Blir jag blir frisk till på lördag då jag ska på dejt i isbaren?


Av tuvalisa - 27 januari 2010 17:37

Mannen jag dejtar ska upp till Stockholm igen i helgen och då ska vi träffas! Vi har pratat om hur kul det vore att någon gång besöka Ishotellet i Jukkasjärvi eftersom vi båda är fascinerade av is. Som ett substitut för det så har vi bestämt oss för att besöka Absolut Icebar på Nordic Sea i helgen! Kanske lite "turistigt", men jag tycker det ska bli kul! Man får ta på sig en varm lånepäls och kliva in i en bar där i princip allt, från sittområdet till konstverken och drinkglasen, är gjort av kristallklar is. Isen kommer från Torneälven i Jukkasjärvi. Rolig idé, tycker jag! Eftersom han bor på hotellet så kommer vi nog att hänga där under hela kvällen......oj, oj, vi får se vad kvällen kommer att föra med sig.....återkommer och berättar mer om dejten efter helgen. 


   En isvärld skapad av iskonstnärer.

Av tuvalisa - 26 januari 2010 21:30

Idag fick jag min lägenhet värderad. Det visade sig att den är värd ca 1 miljon mer än vad jag betalade för den! En miljon! Det är mycket pengar, tjoho! Jag är rik! Nu ska jag äntligen försöka få tag i en trea så jag slipper sova i en klädkammare .... Problemet är bara, ska jag sälja först och bara ha några månader på mig att hitta en ny lägenhet eller köpa först och riskera att stå med två lån? Allt har sin baksida......men, det är kul om jag får tag på en större bostad så både Elin och jag får ett varsitt sovrum (nu har hon det riktiga sovrummet). Jag vill  bo kvar i samma område på centrala södermalm...men annars är jag ganska öppen för olika varianter av lägenheter. Nu kommer vintern och våren innebära försäljning av min lägenhet och att gå på visningar och söka en ny bostad - spännande


!   Jag är miljonär!

Av tuvalisa - 26 januari 2010 19:29

på två veckor - inte så mycket precis men jag har faktiskt varit ganska dålig på att skriva upp allt jag äter. Det var i alla fall inte plus på vågen, alltid något. På torsdag fyller min äldsta dotter Lina 29 år, det är helt ofattbart att jag har en så stor dotter! Jag identifierar mig fortfarande med alla som är mellan 30 och 40 år och inser inte att det var länge sedan jag själv var 30. Jag trodde alltid tidigare att man skulle känna sig annorlunda i takt med att åren gick och liksom växa in i sin ålder, men mina känslor  har  inte förändrats alls, skillnaden  är kanske att jag har lärt mig att hantera dem bättre! Jag har ännu inte köpt någon present åt Lina, men funderar  på att köpa ett presentkort på massage eller liknande med tanke på att hon nästan har jobbat dygnet runt på sista tiden så hon kan behöva njuta och slappna av. 

Av tuvalisa - 25 januari 2010 22:05

Har precis sett Gulbaggegalan, sista timmen i alla fall. Var Johan Glans så rolig egentligen i år? Jag tycker inte det - men å andra sidan är jag ju som sagt inte jätteglad idag. Häpnar åter igen över vad fula de där guldbaggarna är - placeras de verkligen i bokhyllan hos de lyckliga som erhåller en sådan?


Bästa manliga huvudroll gick till Claes Ljungmark - ingen som jag direkt har sett mycket av men nu får jag väl pallra mig iväg och se filmen: de rationella. Bästa kvinnliga huvudroll gick till Noomi Rapace - det var hon väl värd! Guldbaggen för bästa film gick till: Män som hatar kvinnor! Den vann också biopublikens pris. En kritikerrosad publiksuccé - det måste vara ganska ovanligt!


   Vacker eller ful bagge?

Av tuvalisa - 25 januari 2010 17:47

Har bara fått ett litet trist sms från "Skånekillen"....lite magert resultat tycker jag! Själv ringde jag honom i torsdags och önskade trevlig hemresa - då blev han glad och sa att det var så tråkigt att åka hem nu när han har träffat mig......Sedan tyst, ingenting, ingenting, ingenting....sen ett lite sms tre dagar senare där han berättar om att han åkt skidor ungefär. Ursäkta, men lite mer uppvaktning och intresse  - är det för mycket begärt? Låter jag sur och bitchig nu? Ja, det är jag också! Det har varit en riktigt dålig dag. Det började redan i natt när jag vaknade av att min arm värkte (den är inte  riktigt bra ännu). I morse kände jag dessutom att jag hade fått ont i halsen igen! Never Ending Story......Elin var riktigt trött och ville inte gå upp ur sängen, påstod att hon hade ont i magen. Jag var tvungen att ta det lugnt med henne och kolla ifall hon var sjuk, men det visade sig vara trötthet för efter frukosten var magen bra. Vi kom försent till skolan och dörren till klassrummet var stängd. Elin och jag är nästan lika rädda för hennes stränga fröken som skriver upp varenda minut barnen kommer för sent.... Sedan snabbt till jobbet där det var uppror i gänget pga stora omorganisationer....sedan jobba, jobba, jobba.....och jobba, när jag gick hem idag så hade jag suttit hela dagen så knäna krånglade när jag reste mig upp - kände mig som minst 100 år. Sedan var det bara att rusa till fritids för att hämta Elin + kompis. Elin beter sig som en arrogant tonåring ibland när hon har kompisar hemma. Idag hade jag inte tålamod med den attityden så det blev gräl förstås....usch dessutom är det kallt och ruggigt och nyttigt måste jag äta också så det kan inte bli praliner som tröst.......

Av tuvalisa - 24 januari 2010 20:42

Shoppade idag igen, oops! Jag som skulle vänta med att handla kläder tills jag gått ned några kilo! Men, det var ju superbilligt......Jag var på MQ som har dragit igång sin rea rejält nu, stort sortiment med 50 % rea och en del kläder som var nedsatta ännu mer. Jag fick en impuls att köpa plommonfärgade kläder, ganska snygg mot min vinterbleka hy, tyckte jag i alla fall i provrummet..... Köpte en klänning (modell städrock, fast snyggare, hoppas jag i alla fall) och en långkofta i samma färg. Det var snyggt tillsammans. Koftan är från Stockholm LM och har kostat 699 kr men nu var den nedsatt till 349 kr. Klänningen är från 365 Sunshine och har kostat 499 kr men nu kostade den endast 149 kr! Ett riktigt fynd tycker jag, är väldigt nöjd!


  

Plommonfärgade reafynd från 365 Sunshine och Stockholm LM.

Av tuvalisa - 24 januari 2010 19:51

Måste berätta om vilken härlig aktivitet jag har anmält mig till via www.shakemyworld.com På lördag ordnar de i samarbete med Kvarnen på Söder en stor brunch! Över 100 singlar är anmälda. Jag som älskar att äta brunch anmälde mig direkt!


   Härligt med brunch! 

Ovido - Quiz & Flashcards