tuvalisa

Alla inlägg under januari 2010

Av tuvalisa - 10 januari 2010 22:11

Pling sa det i mobilen och där var det meddelandet jag har väntat på! "Jag kommer upp till Stockholm på fredag, tid och lust att träffas, kanske middag"? Yes - han är lite intresserad i alla fall! Fortsättning följer!   

Av tuvalisa - 10 januari 2010 16:57

Nu äntligen har jag infriat mitt nyårslöfte och börjat träna Yoga. Har köpt en DVD med Yoga. Det var svårt! Oj, oj, oj vad stel jag är! Vissa rörelser som görs i träningen känns nästan omöjliga att få till, men i samma sekund som jag känner att det här går aldrig, så säger speakerrösten snällt: "bry dig inte om att du inte kan göra rörelsen på en gång det kommer med tiden"..... då känns det genast bättre och jag fortsätter att jobba på. Efteråt känns det verkligen skönt i kroppen!  Det här tror jag på, jag kommer att satsa på att köra Yoga två gånger i veckan för att bli smidigare och förbättra rörligheten i nacken. Tjoho, jag kommer att bli en Yoga-fan och tillbringa alla mina semestrar i Asien på Yoga-retreater! 


  


Yoga 3 in 1 - mitt hopp för ett bättre hälsosammare liv!

Av tuvalisa - 9 januari 2010 22:09

Oj, vilken härlig och lyxig dag! Jag kan verkligen rekommendera en brunch på Djurgårdsbrunns värdshus om man känner för att lyxa till det en helg. De startar kl 12.00 på lördagar och söndagar och håller på hela eftermiddagen. En härligt god buffé med allt en hungrig storätare kan önska sig. Och som pricken över i, en efterrättsbuffé att avsluta med. För detta får man betala 225 kronor, men det var det värt. 


   Efterrättsbuffé, mums!


Jag var där med mina sötnosar min lilla och min stora dotter, när jag satt där med dem så kände jag mig verkligen rik!


   Sötnosarna!


Viktväktarrdieten fick ta paus, för vad är det för idé med buffé om man inte kan äta mer än fruktsalladen? Det var bara att lassa på och njuta. 


  


Så här nöjd var jag med en tallrik efterrättsbuffé!


Efteråt tog vi en promenad på på kanalen som nu har ett tjockt lager is, härligt, vacker men väldigt kallt!


   Kanalen och Djurgårdsbrunns värdshus i bakgrunden.

Av tuvalisa - 9 januari 2010 09:44

Är kanonförkyld! Tar fram den supereffektiva NoseBuddyn och sköljer näsan! Fyller NoseBuddyn med vatten samt salt (utan jod) och lutar mig över handfatet och sätter den lilla vattenkannan mot ena näshålet och börjar hälla in vattnet som sköljer igenom näsan och rinner ut genom det andra näshålet. Låter det äckligt? Det är det också, men superskönt efteråt när näsan är rensad och förkylningen känns bättre! 


  


Min lilla vän: NoseBuddyn!


Av tuvalisa - 8 januari 2010 22:16

Var på Södra teatern idag med min dotter och såg Svinalängorna av Susanna Alakoski. Vilken ångest och misär! Jag kände mig helt knäckt efteråt, insåg återigen att mitt liv är ganska bra när man jämför med de som har det riktigt svårt. Jag har tidigare läst boken och tycker att den är bra, men teaterföreställningen gick rätt in i hjärtat. För er som inte har läst boken så handlar den om en flicka som växer upp med alkoholiserade föräldrar. Ingen ger henne hjälp, ingen ser hennes fruktansvärda vardag. det är svårt att ta in att det finns många barn i vårt rika samhälle som har en sådan uppväxt. Det gav mig verkligen en tankeställare om hur viktigt det är att reagera när barn far illa. Anmäla, försöka stötta barnen med värme, mat och vanlig vuxenhjälp. Om du vill gråta ut och känna stark ångest - gå och se Svinalängorna!


   Scen ur Svinallängorna på Södra teatern.

Av tuvalisa - 7 januari 2010 17:09

Oj, oj, oj, viktchock! idag var det invägning på Viktväktarna: 82 kg, Hjälp! Panik, lugn bara lugn nu är jag ju igång. Nu är det till att räkna points. har gjort det förut så jag kan redan konceptet. Lite trist är det, adjöss alla härliga semlor, adjöss härliga TV-godis, adjöss alla goda festdrinkar. Måste hitta någon bra ersättning för allt det söta och goda. Något som jag tycker mycket om är hallon och fruktsallad, bara att stoppa i sig hur mycket som helst av detta när sötsuget sätter in. Jädrar vad mycket frukt och bär det kommer att gå åt! Första målet är ned under 80 kg, räknar med att detta är nått innan januari är slut. Sedan är det inköp av en Yoga DVD. Poweryoga ska det bli! Jag har svårt för annan träning i och med att jag har problem med min nacke sedan en skada, men Yoga hjälper både för kropp och själ! Nu är det dags för mitt nya sunda liv!  Yes vad taggad jag känner mig!   Nu ska dubbelhakan ovan bort för alltid!!!!

Av tuvalisa - 6 januari 2010 19:06

singel eller i ett förhållande? Ja, när jag tänker efter så finns det en del fördelar med att vara singel,man bestämmer själv, behöver inte kompromissa, lugnt och skönt och....hmm man bestämmer själv - nej det har jag ju redan nämnt, vad finns det för fler fördelar egentligen? Några fler bra saker måste jag väl kunna hitta? Det är väl jättebra att vara en fri och lycklig singel, eller? Vad är det som är så bra med att vara två? Nej, jag är inte bitter, bara en aning trött på att det inte verkar gå så bra för mig att hitta mannen i mitt liv.   Hursomhelst så har jag ju bara letat i 30 år!    

Av tuvalisa - 5 januari 2010 21:12

   Var och såg filmen Sin Nombre idag - fantastiskt film! Den handlar om kriminella gäng i Mexico vars vardag består av våld och fattigdom. Det ger en  verkligen perspektiv på sina egna problem som blir rätt obetydliga när man ser den verklighet människorna i filmen lever i. Otroligt realistiskt skildrat och outhärdligt hemskt men ändå så bra! Gå och se den! 


Det är så fruktansvärt kallt ute nu, måste verkligen köpa en Fjällrävenjacka eller liknande om det ska fortsätta vara så här! 


Fortfarande ingen kontakt med honom med stort H, antar att han inte upplevde samma sak som jag. Men, så lätt ger jag inte upp, jag kommer att kontakta honom! 

Ovido - Quiz & Flashcards