tuvalisa

Direktlänk till inlägg 11 mars 2010

Jag har köpt lägenhet!

Av tuvalisa - 11 mars 2010 18:26

Vilken rysare det har varit!!!! Budgivningen blev utdragen för att den andra budgivaren som var kvar till slutet krävde längre och längre betänketid. Till slut tackade han nej, men då sa mäklaren att det nu fanns  ytterligare en spekulant som ville gå på en extravisning och ev. därefter ge ett  bud på lägenheten (i morgon alltså). Jag vet inte om det var sant men jag kunde inte tänka mig att vänta ytterligare en dag. Hon sa då att om jag kunde tänka mig att gå upp 100 000 kronor till så kunde de stänga försäljningen idag och jag skulle få den. för att förhandla sa jag att jag kunde tänka mig att gå upp 50 000 kronor, men inte mer och det accepterade säljaren.  Nu är lägenheten min, för endast 3 250 000 kronor! Det är egentligen sjukt mycket pengar, men ändå ett bra pris för en trea på Södermalm. Jag går omkring som i ett drogat tillstånd nu, röd om kinderna, med heta, röda öron! ja, det är sant, öronen hettar verkligen....jag måste ha ett kanonhögt blodtryck, superstressad över denna stora affär......men, jag är också glad.....nu blir nästa projekt att sälja min och hoppas på ett bra pris! Men, det är en process innan den blir såld så först någon gång i mitten av april så kommer jag att veta exakt vad jag får, lite ångest runt det, men det är bara att härda ut och lägga lite is på öronen! 

 
 
Anna

Anna

11 mars 2010 18:41

Jag vill också ha egen lägenhet och flytta hemifrån :O
Hoppas du kommer trivas riktigt bra :)

http://www.stargirl.bloggplatsen.se

 
chai

chai

11 mars 2010 22:20

..och i kommunen jag bor i så skulle du ha fått en hel by för den slanten...men så bor det snart bara gamlingar kvar här.. en av inlandets avfolkningsplatser...ibland undrar jag varför man envisas med att bo kvar här..skulle nog egentligen också vilja bo i en stad igen, så jag blir lite avundsjuk.. ;)
Lycka till med din nya lägenhet & med att bli av med den gamla!!

http://chai.bloggplatsen.se

 
Levidag

Levidag

12 mars 2010 17:19

Men gud vad fort det gick! De brukar ju ofta dra ut på tiden, dessa budgivningar.Vad roligt för dig,jättegrattis!!

http://Levidag.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tuvalisa - 12 maj 2010 18:01

Jag börjar tycka att det känns lite kravfullt att blogga och kommer därför att ta en paus. Jag vill att det ska kännas roligt och inte som ett extrajobb! Återkommer när lusten kommer igen. Ha det så bra så länge! Kram, kram!   ...

Av tuvalisa - 10 maj 2010 19:59

I morgon kommer U upp och stannar bara till onsdag förmiddag. Vi går ut och äter middag på tisdag kväll sedan blir det en natt tillsammans innan vi måste skiljas åt igen. Därefter tar det två veckor tills vi ses. Hur står jag ut egentligen? På något ...

Av tuvalisa - 9 maj 2010 18:14


Nu har jag också sett Avatar, bättre sent än aldrig! Såg den i 3D, ser himla fånigt ut när alla i salongen sitter med sina svarta "solglasögon" i bästa popstjärnestil! Större delen av filmen är en datoranimation. Skådespelarprestationer har blivit un...

Av tuvalisa - 8 maj 2010 17:30

Nu har jag träffat en kille från Uppsala över en kopp kaffe. Det var inte trevligt!  Usch vad jobbigt det är när man efter en minut på dejten känner att det här går inte, ta mig härifrån....samtidigt som man vet att killen har rest från Uppsala för a...

Av tuvalisa - 8 maj 2010 08:52


Kärleken är inte blind, den är klarsynt, det är begäret som är blint! Vad tror ni om det? En klok väninna till mig upplyste mig om detta! Om så är fallet så är det kanske mest begär jag oftast lider av.....det låter inte lika bra som KÄRLEKEN m...

Ovido - Quiz & Flashcards