tuvalisa

Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

föräldramöten - blä!

Av tuvalisa - 30 mars 2010 19:58

Vad är det med föräldramöten i skolan? Varför blir de så tråkiga och ofta totalt meningslösa? Från dagis och nu i skolan så tycker jag att personalen inte har ett bra sätt att prata om sin verksamhet. Hur kan de vara så svårt, de är ju i alla fall pedagoger! I Elins klass en 1 - 3:a så är det inte speciellt bra stämning. Barnen är ganska stökiga och personalen är trötta och sura ofta. Jag tycker också att de inte har en bra attityd när de bemöter barnen och föräldrarna. Det märktes tydligt idag på mötet när det var dags för föräldrarnas frågor när vi tog upp sådant som vi tycker är problem och personalen tog det som kritik och fick taggarna utåt direkt. Det blev inget konstruktivt och inget blev bestämt och plötsligt var mötet slut! Bortkastad tid verkligen! 


Nu till något helt annat. Min lägenhet ligger nu ute på nätet, kanske får du lust att lägga ett bud   Nu håller jag tummarna för att allt går bra!


   Mitt vardagsrum - ljust och fint, eller hur?

 
 
Lena

Lena

31 mars 2010 07:41

snyggt vardagsrum.. verkligen ljust o fint.. hoppas att du får det sålt o att du tjänar dig en slant på den...=) kram

http://tyrasmamma.bloggagratis.se

 
Levidag

Levidag

31 mars 2010 09:20

Jag har också undrat många gånger över hur en del lärare förhåller sig till både barnen och till oss föräldrar. Är det så att de är så desillusionerade pga av alla besparningar, att de blir cyniska, trötta och sura eller har de bara valt fel yrke eller vad är det?
Din lägenhet ser jättefin ut, den kommer att gå åt som smör i solen,tror jag.Lycka till med försäljningen.

http://levidag.bloggplatsen.se

 
mrconny

mrconny

2 april 2010 11:37

Hej!
Vilken snygg blogg du har! Och mycket snygga bilder, och ett intressant innehåll på din fina blogg. Intressant. Jag själv är uppväxt på landet och njuter av landet, luften och friheten.

En fråga:
Är det ok att jag hör av mig så här? Jag är ny här på bloggplatsen. se.
Jag försöker att träna mig på att utveckla det här med bloggandet. Jag tror på att det man inte kan det bör man fråga om eller be om tips?

Inne på min blogg har jag en gjort en omröstning Varför kvinnor bloggar mera än män?
Vad tror du, det är endast ca: 10 % av oss män som bloggar?
Jag vet att vi män inte är alls lika intresserade eller bra på att blogga, som kvinnor, vi kanske inte bryr oss, eller inte vågar, eller så är vi för inbundna och inte vet att vi behöver lufta våra tankar och reda ut våra känslor.
Jag tror att vi män verkligen kan behöva det här med att pysa av oss eller hur? Att lära sig att rensa det som ligger överst och prata om det eller skriva av sig om det är ett bra sätt, så att även vi män kan låta vår manliga ventil pysa, genom att blogga.
Ok, nog om detta, jag personligen håller på att träna mig på att blogga och utvecklas som människa, och det känns helt rätt. Eftersom jag är ny här, har jag en hel del att lära, men det är bara roligt & kreativt.

PS:
Har du några tips som du tror kan hjälpa att bli en bättre bloggare? Hör gärna av dig, med tips. (Den som inte frågar får heller inga svar!)

Ha en bra dag!
Var rädd om dig.

http://mrconny.bloggplatsen.se

 
shesanangel

shesanangel

2 april 2010 11:43

Helt underbart vardagsrum! Kan ju säga att många lärare inte borde få vara lärare för att de kan själva (ganska ofta) inte hantera konstruktiv kritik och dom lär ut barn och elever fel livsstil.

http://shesanangel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tuvalisa - 12 maj 2010 18:01

Jag börjar tycka att det känns lite kravfullt att blogga och kommer därför att ta en paus. Jag vill att det ska kännas roligt och inte som ett extrajobb! Återkommer när lusten kommer igen. Ha det så bra så länge! Kram, kram!   ...

Av tuvalisa - 10 maj 2010 19:59

I morgon kommer U upp och stannar bara till onsdag förmiddag. Vi går ut och äter middag på tisdag kväll sedan blir det en natt tillsammans innan vi måste skiljas åt igen. Därefter tar det två veckor tills vi ses. Hur står jag ut egentligen? På något ...

Av tuvalisa - 9 maj 2010 18:14


Nu har jag också sett Avatar, bättre sent än aldrig! Såg den i 3D, ser himla fånigt ut när alla i salongen sitter med sina svarta "solglasögon" i bästa popstjärnestil! Större delen av filmen är en datoranimation. Skådespelarprestationer har blivit un...

Av tuvalisa - 8 maj 2010 17:30

Nu har jag träffat en kille från Uppsala över en kopp kaffe. Det var inte trevligt!  Usch vad jobbigt det är när man efter en minut på dejten känner att det här går inte, ta mig härifrån....samtidigt som man vet att killen har rest från Uppsala för a...

Av tuvalisa - 8 maj 2010 08:52


Kärleken är inte blind, den är klarsynt, det är begäret som är blint! Vad tror ni om det? En klok väninna till mig upplyste mig om detta! Om så är fallet så är det kanske mest begär jag oftast lider av.....det låter inte lika bra som KÄRLEKEN m...

Ovido - Quiz & Flashcards