tuvalisa

Direktlänk till inlägg 17 april 2010

Otäckt med askmoln

Av tuvalisa - 17 april 2010 22:40

Nu börjar jag tycka det känns väldigt obehagligt med alla larmrapporter om askmolnet......aldrig får man vara lugn och fin.....men, visst känns det lite "domedagsaktigt" ....ingen vet när vulkanen ska sluta spruta aska, ingen vet om det blir fler vulkanutbrott på Island snart, ingen vet när vi kan börja flyga igen....tänk om, bara föreställ er om vulkanen fortsätter att spruta aska i ett helt år som någon expert sa var möjligt...hur kommer allt att fungera då? Alla sommarresor som är inplanerade, alla jobbmöten, alla familjer som lever åtskilda som ska besöka varandra och alla andra relationer som kräver flyg för att kunna upprätthållas....hur kommer det att bli då? Om folk måste åka mellan Sverige och USA tex.? Måste vi börja åka båt då? Det tar väl flera månader? Ja, tanken svindlar, men det är tydligen inte helt omöjligt att detta drar ut på tiden. Jag är glad att jag bokade om min resa till Grekland på grund av min flytt från 9 maj till 3 juni, det är större chans att allt fungerar som vanligt igen den 3 juni i alla fall, men man vet ju aldrig. Kallt och regnigt har det blivit också och nu varnar experterna för att detta askmoln också kan leda till en kall och mörk sommar....låter inte kul! Det har varit mycket naturkatastrofer på sista tiden, det känns lite som om jorden ger igen för all miljöförstöring.....men, å andra sidan så har det alltid förekommit jordbävningar och vulkanutbrott, men det är otäckt när det kommer närmare oss och påverkar vår vardag också. Jag lästa att folk har skapat grupper på Facebook då man samåker och försöker hjälpa varandra att ta sig till olika ställen - inget ont som inte för något gott med sig i alla fall!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tuvalisa - 12 maj 2010 18:01

Jag börjar tycka att det känns lite kravfullt att blogga och kommer därför att ta en paus. Jag vill att det ska kännas roligt och inte som ett extrajobb! Återkommer när lusten kommer igen. Ha det så bra så länge! Kram, kram!   ...

Av tuvalisa - 10 maj 2010 19:59

I morgon kommer U upp och stannar bara till onsdag förmiddag. Vi går ut och äter middag på tisdag kväll sedan blir det en natt tillsammans innan vi måste skiljas åt igen. Därefter tar det två veckor tills vi ses. Hur står jag ut egentligen? På något ...

Av tuvalisa - 9 maj 2010 18:14


Nu har jag också sett Avatar, bättre sent än aldrig! Såg den i 3D, ser himla fånigt ut när alla i salongen sitter med sina svarta "solglasögon" i bästa popstjärnestil! Större delen av filmen är en datoranimation. Skådespelarprestationer har blivit un...

Av tuvalisa - 8 maj 2010 17:30

Nu har jag träffat en kille från Uppsala över en kopp kaffe. Det var inte trevligt!  Usch vad jobbigt det är när man efter en minut på dejten känner att det här går inte, ta mig härifrån....samtidigt som man vet att killen har rest från Uppsala för a...

Av tuvalisa - 8 maj 2010 08:52


Kärleken är inte blind, den är klarsynt, det är begäret som är blint! Vad tror ni om det? En klok väninna till mig upplyste mig om detta! Om så är fallet så är det kanske mest begär jag oftast lider av.....det låter inte lika bra som KÄRLEKEN m...

Ovido - Quiz & Flashcards